niedziela, 9 września 2012

"Coca-Cola" vs. "Cola Original" (Goliat vs. Dawid)

Porównywanie tych dwóch trunków może być trochę nie na miejscu, (no bo jak to jakaś "Cola Original" może się równać z wielką "Coca-Cola Company") ale mimo wszystko chce zrobić to porównanie i stanąć tutaj po stronie słabszego.



Obie butelki zakupiłem w Biedronce. Ponieważ mają różną  pojemność, wyliczyłem cenę 1 litra:
Coca-Cola (1,75L) - 4,25zł  (cena za litr- ok. 2,43zł)
Cola Original (2L) - 2,49zł (cena za litr- ok. 1,24zł)

 

"Smakując" oba napoje, Coca-Cola ma trochę "mocniejszy smak", jest bardziej słodka i zgazowana.
Ale odpowiednia "słodkość" i zgazowanie Coli Original sprawia że po wypiciu szklanki tego napoju ma się
ochotę na następną i potem na jeszcze następną itd. ... i niekoniecznie może być to zaletą, ponieważ nie da się nią ugasić pragnienia.
Wielkiej różnicy mimo wszystko nie zauważyłem. Moim zdaniem gdyby nalać do dwóch szklanek
Cole Original i Coca-Colę większość osób miałaby problem z wytypowaniem, która jest która.


Jak widać na zdjęciach chyba nawet największy expert nie rozróżniłby jednej Coli od drugiej po samym kolorze. Po zapachu odnoszę wrażenie że też nie.




Ale niestety, tak to jest że wielkie korporacje zarabiają na nas, bo obejrzymy reklamę i
chętnie zapłacimy dwa czy trzy razy więcej, bo to droższe będzie lepsze.
Mi jest teraz trochę żal zainwestowania 4,25zł na Coca-Colę na potrzeby testu (chociaż skąpcem nie jestem)
wiedząc że za tą cenę bym mógł kupić prawie 2 butelki "Coli Original".

Ps. Morał na koniec: nie wszystko co lepsze jest droższe, a tak najlepiej to w ogóle
      takich napojów nie pić i przerzucić się na soki i wodę mineralną :)


Coca-Cola:                                                  Cola Original:
Smak: 8,5/10                                               Smak: 7/10
Cena: 5/10                                                   Cena 7,5/10
Wygląd: 7/10                                               Wygląd 7/10
 
Średnia Zolesa: 20,5/ 30                             Średnia Zolesa:21,5/5

Wygrywa  1 punktem przewagi Cola Original.
(Jeśli ktoś mi zarzuci że wynik jest niesprawiedliwy to się nie obrażę, bo zdaję
  sobie sprawę że mogłem być trochę nieobiektywny)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz